Aug 13, 2008

Pas Si Simple

No, the birds have not been added or tampered with in postprocessing. I was just lucky enough to release the shutter at that certain moment.




6 comments:

  1. Mă simt responsabilă să notez şi aici parte din ideile care îmi răsar în minte de câte ori văd această fotografie. Îţi spuneam eu că mi se pare că cele două personaje întruchipează cele două extreme ale căsniciei şi, extrapolând, dragostei. Mireasa din dreapta este prototipul individului sufocat de rutina căsniciei, plictisit, care continuă relaţia din pură obişnuinţă şi care nu mai nutreşte iubire faţă de partener. Deduc asta din privirea îndreptată către sol, mâinile împreunate pe lăngă corp şi rochia ei simplă, comună. Mireasa din stânga este reprezentanta individului cu perspectivă, obiective, idealuri, care continuă să lupte pentru relaţia lui şi care face ca lucrurile să cunoască o evoluţie continuă. Trebuie observată poziţia corpului, a mâinilor, a capului, privirea semeaţă, care priveşte orizontul. Rochia, de altfel, nu este tipică, ci uşor îndrăzneaţă şi neobişnuită (mai ales dacă o caracterizăm în comparaţie cu cea din dreapta). Ciorile pot fi considerate simbolul dificultăţilor pe care oamenii idealişti trebuie să le întâmpine.

    Cam atât. Dacă îmi mai vine vreo idee îţi spun. :D

    ReplyDelete
  2. We should do this more often. :))

    ReplyDelete
  3. Cu placere. Mie a inceput sa-mi placa. Imi pui imaginatia la incercare. :P :))

    ReplyDelete
  4. Nu pot sa ma abtin sa nu fac si eu pe desteptul. Mie miresa din dreapta imi pare a fi o metamorfoza a miresei in varianta traditional romaneasca, fata care in ziua nuntii este trista ca paraseste casa parinteasca pentru a se indrepta spre casa in care va traii cu sotul sau, rezultat probabil din cine stie ce aranjament pus la cale de parintii celor doi insuratei. Pare a fi pe puntul de a plange "asa cum ii sade bine unei tinere mirese" (vezi "Ion").In aceeasi cheie as explica fara a mai face vreo apologie majora si simplitatea rochiei pe care aceasta o poarta. Aceasta tradeaza spatiul simplitatii taranesti sugerand de asemenea si lipsa de forma reala a femeii in societate din punct de vedere al independentei la vremea respectiva. Mireasa din stanga este replica fidela a femeii zilelor noastre, sigura pe ea independenta, ce a ales casatoria din propie initiativa si care are de gand sa guste cu placere din plin atat ziua nuntii cat si ce va urma. Acest "ce va urma" in viata ei este atintit de privirea-i taioasa, orientata in sus, semn clasic al optimismului, la nivel pictural, inca de pe vremea lui Da Vinci. Rochia deja tradeaza emanciparea feminina si cresterea evidenta a coplexitatii sociale si comportamentale a femeii. Ciorile, a caror prezenta spune autorul cu modestie reprezinta o simpla coincidenta norocoasa, sunt de fapt intruchiparea subtila a timpului, ele se indeparteaza de mireasa traditionalista, concentradu-si zborul pe actualitatea miresii moderne. Cu toate astea, toate pasarile din cadru zboara inspre stanga, respectand trendul scurgerii timpului in aceasta fotografie, de la dreapta la stanga, in anticiparea viitorului, a viitoarei forme de mireasa, a viitoarei tipologii sociologico-comportamentale a miresei. Din nefericire, ca o imposibilitate derivata din insasi limitarile conditiei umane acest viitor nu poate fi descifrat cu desavarsire intrucat este acoperit in fotografie de reflexia rece, de beton, a unei cladiri. Ambele femei sunt din plastic ceea ce sugereaza cu deosebita ingeniozitate, in viziunea mea, faptul ca de fapt aceste modele comportamentale ale miresei in timp nu sunt decat niste artificializari brutale ale relatiei naturale sacre dintre barbat si femeie, relatie in sens biblic, fara nevoia directa a casatoriei, ci doar a transparentei inimii si a goliciunii sincere dintre cei doi participanti la viata de cuplu, asa cum se intampla cu Adam si Eva in perioada de dinainte de Pacatul Originar. Singurele elemente naturale, neartificializate, indiferente in sine fata de artificializarile sociale ale femeii mireasa, sunt timpul, pasarile, si norii a caror prezenta subtila dar indepartata ne face sa tanjim cu gandul la relatii naturale, intre indivizi, desprinse si eliberate de dogmele de eticheta ale timpului profan.

    O poza face mai mult ca 1000 de cuvinte...si interpretari

    Misha

    ReplyDelete
  5. I see you can still bullshit with the best of'em. :))

    ReplyDelete
  6. crizele de personalitate ajuta.

    M.

    ReplyDelete

Stay a while and listen...or type.